Wednesday, May 7, 2008

PAKATAN RAKYAT PAKATAN KAFIR? BETUL KE

Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara menjadi kafir atau haram (Hukum Dewan Ulamak PAS Kelantan, Ogos 1963).

Macam mana memecahkan orang mukmin? Allah Taala suruh kita orang Islam saja bersatu.. bersatu kita puak-puak Islam. Bersatu dia campur hak kafir juga ada. Dia tarik supaya bersatu cara dia . (Ceramah Abdul Hadi Awang, Bukit Tok Beng Seberang Takir, 17 April 1984).

Siapa yang tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA atau MIC. Kalau nak tolong kenapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima. (Nik Aziz Nik Mat, 24 Januari 1999).

http://mymassa.com/myvoice/index.php?catid=1

satu artikel yanga agak bisa yang saya jumpa kat url diatas.

Rujuk kepada kata-kata Husam:

Agenda negara Islam tidak menjadi sebahagian inti Pakatan Rakyat tetapi sekadar idealisme ahli-ahli PAS, kata naib presiden parti itu Datuk Husam Musa.

"Pada zaman nabi Muhammad, tidak secara jelas menyebut negara Islam. Perdebatan tentang istilah ini boleh mengelirukan. Pada pendapat saya, kita perlu mencari istilah yang lebih disenangi atau dapat difahami oleh masyarakat ramai.

"Oleh kerana negara Islam sebagai idealisme (PAS), maka ia memberikan satu panduan kepada petugas-petugas PAS," katanya dalam wawancara eksklusif dengan Malaysiakini semalam.

Mamu dapat penyataan nie dari web tranganukite.....Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Abdul Hadi Awang kena jawap nie....

http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13998#388863

No comments: